Gratis verzending vanaf €450,-
Direct persoonlijk contact
U ontvangt achteraf een factuur
De beste medische koelapparatuur
Home /

Garantievoorwaarden

Ons beleid

Hoewel wij ons best doen om ervoor te zorgen dat al onze producten voldoen aan de beloofde eisen, kan het natuurlijk altijd voorkomen dat een product hier toch niet helemaal aan voldoet. Dat is natuurlijk vervelend, maar gelukkig heeft u bij MF Medical Services op de meeste producten garantie.

Wanneer komt u in aanmerking voor garantie?

Om in aanmerking te komen voor garantie dient u allereerst een bewijs van aankoop bij MF Medical Services te kunnen tonen. Verder dient u direct bij de eerste constatering van klachten direct een melding bij ons in te dien, zulks om verdere schade te voorkomen. Garantie heeft geen betrekking op kleine afwijkingen van de gestelde kwaliteit die voor de waarde en deugdelijkheid van het product onbeduidend zijn.

De garantie is slechts geldig indien het product wordt gebruikt in overeenstemming met de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing en voor het doel waarvoor het apparaat is geproduceerd.

Fabrieksgarantie

Op de meeste, hier aangeboden producten, gebruikersproducten uitgezonderd, heeft u de volledige fabrieksgarantie met een minimum van 1 jaar na ontvangst van het product. De meeste fabrikanten hanteren hun eigen voorwaarden en daarmee kan ook de garantieperiode verschillen. U dient te allen tijde vooraf eerst contact hierover met ons op te nemen!

De garantieprestatie

Afhankelijk van de fabrieksbepalingen zal het apparaat kosteloos worden teruggebracht in de toestand die het had voordat het defect optrad. Gebrekkige onderdelen worden hersteld of vervangen. Binnen de fabrieksgarantietermijn  kunnen, kosteloos of tegen een gereduceerde prijs, onderdelen worden vervangen en door onze technici worden afgevoerd. Bij een onterecht beroep op onze technische dienst zullen de kosten aan u worden doorberekend.

Uitsluitingen

Uitgesloten van garantie zijn onder meer: losse kunststof onderdelen of accessoires, roosters en alle beschadigingen door de gebruiker en/of derden. Tevens zijn zaken uitgesloten als: transportschade, storingen als gevolg van verkeerde installatie, oneigenlijk of verkeerd gebruik en gebrekkig onderhoud. Het recht op garantie (en productaansprakelijkheid) vervalt wanneer het defect werd veroorzaakt door reparatie of ingrepen door derden dien niet bevoegd (bevoegdheid door de fabrikant) of niet deskundig zijn. Voor zaken die binnen het garantiebeleid vallen is het niet mogelijk om geld terug te krijgen.

Voor een compleet overzicht verwijzen wij u door naar de betreffende fabrieksgaranties en volledige lijst met uitsluitingen.

Toegankelijkheid apparatuur en locatie

Indien het betreffende apparaat zodanig is ingebouwd, onder gebouw opgehangen of geplaatst dat de benodigde tijd voor in- en uitbouwen langer duurt dan 30 minuten, kunnen door ons extra kosten worden doorberekend. Datzelfde geldt ook voor de toegankelijkheid van de locatie waar de apparatuur zich bevind. Wachttijden zullen worden doorberekend.

Coulance

Na afloop van de garantietermijn zijn fabrikanten over het algemeen coulant wanneer het gaat om de afhandeling van kwesties. In dat geval verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen zodat we een verzoek bij de betreffende fabrikant in kunnen dienen.


Bovengenoemde garantievoorden zijn een onlosmakelijk onderdeel van onze algemene leveringsvoorwaarden. In geval van onduidelijkheid verwijzen wij u naar deze voorwaarden. Onze algemene voorwaarden kunt hier vinden.

Indien u verder nog vragen heeft over garantie en garantiekwesties, vernemen wij dat graag van u.
 
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies